a) Beskriv det eksisterende markedsføringsmateriale
Action Stations har ikke så meget markedsføringsmateriale. De har en hjemmeside som de bruger, ellers så har Historic Dockyard også en hjemmeside hvor der også reklamere igennem.
Kommer mere
http://www.actionstations.org
http://www.historicdockyard.co.uk/actionstations/
b) Analysér et udvalgt materiale i forhold til AIDA-modellen
Attention:
På Action Stations hjemmeside falder opmærksomheden først på rækken af billeder i midten, og man lægger især mærke til det første billede. Det er der hvor der står ''Welcome to Action Stations''. Billedet er meget neutralt i farverne i forhold til alt det andet på hjemmesiden som er meget farverigt. Baggrunden på billedet er hvid så det gør at man lægger ekstra mærke til billedet.
Interest:
Det der skaber interessen er billederne, de er placeret lige efter logoet som er det der skaber opmærksomheden. Der ud over er det også logoet, hvor de har sat deres slogan som er ''See the navy > be the navy''. Det får en til at undre sig over hvordan man både kan se, og være krigsflåden.
På billederne kan man få en fornemmelse af hvad det er der foregår på museet. Det er nogle meget farverige og spændende billeder. Der sker noget på billederne, men de røber alligevel ikke hvad der sker på museet og hvad man kan se.
Desire:
Det der får læseren til at ønske at besøge Action Stations, er de farvede bokse med tekst som er placeret under billederne. Her kan man læse om Action Stations, og de uddyber hvad det er der sker på billederne. Boksene giver information om hvad man får hvis man besøger stedet.
Action:
Det der gør at man skrider til handling er de kasser som er placeret nederst på hjemmesiden. Her får man information om hvordan man finder Action Stations. Her får man også at vide hvordan man finder dem på twitter.
c) Udled hvilke parametre produktet markedføres på:
De parametre Action Stations markedsføres på er at det er et levende museum hvor man selv er fysisk aktiv. Dette kommer på hjemmesiden til udtryk ved at den er meget farverig og levende. De billeder der er på hjemmesiden er meget levende og man kan se der sker noget på billederne.
De gør meget ud af at museet ikke bare skal fortælle en historie, de besøgende skal have en masse oplevelser. Man skal udfordret fysisk. Der ud over vil de også vise at det er et meget børnevenligt museum. Farverne appelerer til børn, og de reklamere også med at man kan holde børnefødselsdag der.
d) Hvordan kunne markedsføringen af det samme produkt/koncept se ud i Danmark:
Markedsføringen af Action Stations ville se ud på samme måde. Det ville den da man bruger samme farver og virkemidler for at gøre hjemmesiden levende som man ville her i Danmark. Der ud over er hjemmesiden ikke kun henvendt til folk der bor i England, så den er meget alsidig.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar